Wednesday, April 13, 2011

m0k..

assalamulaikum..

arini aku rsa ari y pling malang..
bila sedih ni mula lah nk igt kt umah..
seyez aku teringat kat mak aku..

m0k...la nk balik..(T.T)
ishk..ishk..ishk...

mak aku adalah
insan y terBAEKKKKKK
y pernah aku knl dlm dunia nie...
die bkn aje mak aku..
tp cikgu aku..
isteri pd ayah aku..
mak kpd adek-beradek aku..
kwn baik aku..
banker aku..
tukang jahit aku..
tukang masak aku..
n byk lgi lah..
tgk betapa ssah nye jd ibu..
aku sedar sbb aku tgk die ari2 main kn semua
peranan y kat atas tu..

hubungan aku ngn mak aku..
sangat rapat..
*walaup0n aku slalu kn bebel ngn die..
sbb aku bleh luahkan prsan aku kat die..
sbb die mmg s0rang pndengar & pemberi nasihat y terBAEK
y pernah aku knl..

bila aku sedih..
aku akn pegi cri die kt mesin jhit die
d0k atas katil die..
tgk die menjahit smbil wat muka sep0sen..
msti die akn tnya knape n ape msalah aku..
*mula lh nk nangis bila igt blik..

bila aku hepi..
aku akn menari dpn die
smpai die tension..
xthu nape..
bnda tu dh jd habit..hehe

bila aku nk mntak duit..
aku msti pegi kat die..
pegang kaki die
n urut2 skit.
pastu kuar lah ayat ni
"m0k nok duit"

bila aku tkut kat
ujan lebat msa tgh2 mlm..
aku mesti kt0k pintu bilik die..
mntak nk tid0 skali..
*tp bila dh besar ni xlah..


kasih syg ibu kadang2 kita xnmpk..
tp kita bleh rsa..
bt0l x??

seyez bila aku susah atie..
0rg pertama y aku akn cri msti die..

aku igt lg msa mula2 form 5..
aku ade msalah ngn ckgu fizik aku..
y jgk guru kls aku..
tension pnye psl ngn msalah tu
smpai mak aku prsan y
prngai aku makin berubah..
xmkn, xminum...
smpai aku menangis2 kt mak aku..
bila aku cter y aku kn maki ngn ckgu tu..
d0k pujuk mak aku,,
mntak nk tukar sek0lah..

smpai lah stu malam..
aku t'sedar tgh2 mlm..
igt nk pegi minum air..
tiba2 aku dgr suara mak aku..
rupa2 nye mak aku tgh wat s0lat hajat..
n aku dgr die d0k b'd0a utk aku smbil mnangis t'esak2..
hbis basah kain smbyang die msa tu
kn airmata die..
sebak nye,,hanya ALLAH jea y thu
aku smpai kan tutup mulut aku..
supaya xmau bgi bunyi tk0t nnt mak aku dgr
aku nangis..

k0nklusinya..aku syg sgt2 kat mak aku..
cm aku ni kadang2
xthu nk express feeling aku ni mcm mne..
s0 aku tuli sjelah kat bl0g aku nie..
klau nk cter lg kbaikan mak aku
mmg xkn hbis...
syez byk..
td msa aku d0k sedih2 kt bwh selimut..
aku hnya igt kt mak aku jea..
n segala kebaikan die...
aku sgt3 syukur krana aku masih ade mak..
die p0n sihat skrg..
makin bergaya lagi.. =)
tp die selalu pesan kat aku cmnie..

"biela(aku),,kalu mu nok watgp02 igt k0
m0k ngn ay0h...jgn malukan nmo kluarga..
kesian lh k0 ore tuo mu nie(mereka)"

tp aku xkan lupa y nie..

"mu Biela(aku)..nati mu sene esk2.. kalu mu nak lup0 aku xp0 lgi...tp jgn lup0 k0 jas0 ay0h mu.. die dh byk b'susah pyah bgn berkorban demi an0k2...Ingat tu.."

See,betapa mak aku xpenting kn dri sndri..
betapa die dahulukan org y die syg lbih dr
kepentingan dri sendri...
itulah kebaikan y ada pda mak aku y pling ketara..
sbb tu lah die special..
sbb dia mak aku...


Pn. Zainab Binti Idris


nie lah 0rg y dh bwk aku kt dunia nie...
n aku suka gmbr nie..
suka tgk die tersenyum..


I You(MOK)...and I always do.

3 comments:

juju ayin said...

rindu mok jugaak...
huhuhu..

chenta nana said...

suka header u.. comel.. nana suka.. btw salam kenal dari saya-chenta nana-

*Kak La* said...

jue-aku rndu s0kmo ko m0k..huhu~~

chenta nana-tq..slam perkenalan jgk..=)

アヌム ちゃん-no problem..(^.^)