Thursday, November 25, 2010

Part Time Job..???

assalamualaikum world..

ececeh..
part time job..?
yup.lani aku wat part time..
kat mane??
kt PIZZA HUT KB MALL..huhu

letih nye xyah ckp ah..
kje xlest kn ckup 8jam shari..
shif aku start kul 3 ptg..smpai 12tgh mlm..
klau wat ot..blik lh pkul 1 pgi..

meh nk cter skit..
p interbiu ari isnin mggu lps..
p mntak keja skali ngan mekjue.
trus dpt keja..
start keje ari jumaat..
pegi lh keja dgn smngat nye..
perggh,skali ar jumaat tu ramai gler org y pegi mkn kt sna..
nk tercabut skru lutut aku..
jue dh sparuh mati dh letih..
nsib baik lh dpt brtahan smpai balik..

keesokan arinye..jue brenti keja..
kte nye xthn..letih keja kt sna.
no wonder lh die tu mmg xthan lsak pon.xmcm aku..
bleh survive wlau kn cmpak kt ner pon..hehe

ari sbtu tu aku keje sorang2..xde partner..
break jmpa dgn junaidah..kwn lame aku...
die pon wat part time jgk..tp kt pacific..
ari ni ari y malang buat aku sbb..
aku pecah kan 2 biji pnggan..dh la kt meja customer..
malu nye xleh nk ckp..trus aku lari pegi kt sink..
bdak2 laki y dok kt dapur dh bising dh...
adooiiiyaiii...malu..tngan ketar2,muka panas..
nsib baik customer tu ok jea..

next day..aku p keja ngan peja..
die msuk keja,gnti mekjue..
tu pon aku y rekomen kn die kat b0s..
arini aku kn mrah ngan customer..
ade lh pak cik nie wat 0nar..
mls aahh aku nk cter,klau bleh xmau igt dh psl tu..
huhu..
kecewa,sedih,sakit atie,...smua ade..
nsib baik lh fahimie(shift manager) tu backup aku..
sbb die thu aku xslah..

ari ke-3 aku keja..
aku jtuh kn piza customer..
die nk take away piza die..
ala 2 slices jea pon..
1 aku smpat msukkan dlm paper bag..
1 lgi jtuh dgn pan2 die skli..
dh laa msa pan die jtuh tu aku menjerit..terkuat plak tu..
smua org tgk..
aku ape lagi..
trus lari msuk dapur..
cam biase..tgan terketar2..
pastu fahimie kluar jmpa customer tu
ckp nk gnti blik piza die..*skli lg fahimie jd her0
lega aku..(kejap)..
bdak2 y kat dapur smua gelak kan aku.
diorang ckp aku xpr0..xpndai nk kelentong customer..
nk kelentong cmner..??
piza hut ade cara nye..haha

0verall..
aku sronok keje kt sna..
staf die smua ok..
sporting,baik2,xkedekut bg nshat..
rajin2,sempoi..
bdak2 dapor pon giler2 gtu..
tp diorang baik..cm skali skala tu gile2 skit.
playan die plak smua sempoi..

lani aku pkai bju kemeja wrna putih..
ckup 2 mggu keje bru aku bleh uniform aku..
*waaa,,xsbr nye nk dpr uniform..skema nGat pkai bju tu..huhu

gaji keje kt sna bleh tahan lh jgk..
rm4.20 sejam..keja 8jam shari..
6hari smnggu..ot aku xthu dpt brape..
aku nk keja dlm sbulan lebih kt sna..
(kira lh sndri dpt brape)..h0h0
pastu igt cuti y lebih2 tu nk pegi holiday ngan k.long..
nk pegi jln2 umah member2 lama..
xpon nk ajk bdak2 nie pegi holiday..
imok,meksyu,gusi,hani,lenga...nnt kita pegi enjoy yea..
aku nk byk dh planning dlm kepala nk pegi kt ner..
hehehe...(*gelak setan)..

y pasti aku tgh sronok keje kt sna skrg..
spe2 y pegi jln2 kt klntan
especially sape2 y pegi jln2 kt kb mall tu..
jgn lupa snggah kt pizza hut eh..
insyaallah aku akn bg servis t'baik utk korang...
=)

3 comments:

lemoc b0NgoK said...

jaga air muka kit0wang..!!!jangan pecahkan pggan lagi..durr

4 Bestari 2014 said...

dan jgn jatuhkan pizza..paham!!!
*dgn muka gengster..hahahaha

*Kak La* said...

hahaha