Thursday, November 4, 2010

Rindu..ღ

salam alaik..

rindu..!!..???
rndu kt siapa,..??
xsah wat kalut buleh eh,,
nk rndu kt sape lg klau bkn..






Rindu kat mereka semua..!!



aku rndu pd
~ mak n ayah aku y kat umah..
~ kak long n abe nik y kat s.alm..
~ abe pi aku y kt johor..
~ peja y kat uitm s.alam..
~ my Soul sister "jue" y lani kt Brisbane,Australia..
(tnggal 10 ari jea lg die nk blik mlysia)
~ my younger sis Suhana y kat umah, dh nk spm dh die..

ari ni aku nk cter psl kakak aku
mekjue @ nma sbnrnya Zulaikha Fawzerin..


ni lah mekjue..hehe
tgh gyut dgn bie dia lh ni..


aku rapat ngan semua adek-bradek aku..
cm aku rsa ngan mekjue nie aku pling rapat kot..

bru2 ni aku bru sedar y aku byk ikut jejak lngkah die..

antaranya:
skolah rndah skali..
msa kt skolah rndah..die jd pngawas pss,aku pun jd pngawas pss jgk..
die dpt upsr 4a,aku pun dpt y sama jgk..

bila dh naik skolah mngah..
die dpt msuk skolah zainab,aku pon msuk sklah jgk tu..
aku kuar skolah zainab msa form 2,tp die stay kt sana,
aku smbung bljar kt skolah dato kt tumpat..

die b'jya memecahkan kan tradisi kluarga kami..
dgn b'jya dpt 8A utk pmr..
2taun lps tu,aku ikt jjak lngkah die..dpt 8A jgk..
(semua org xp'cya aku dpt 8,haha..sbb aku ni bkn nye pndai sgt pon, rezeki)

hbs zmn skolah mnengah..smua pkat smbung study,,
die dpt msuk mktb ilmu khas,wat tesl..
atas nshat & dorongan die,die sruh isi borang msuk mktb..
plih tesl,biar sma mcm die..
*dlm atie xmngharap sgt sbb aku ni msa interview, speaking mmg hancur..

tp alhamdulillah..aku dpt jgk msuk mktb..
dpt opsyen BI plak tu..syukur nGat..
sma mcm die jgk..
byk y sama kan..*muka jea y xsma..huhu~~

y aku pling sedih nya bila smbut raya taun nie,die xde skali..
boring n sunyi y teramat bila xde die..
umah pon xwat p'siapan sgt utk raya aritu..

bila raya slalu nye..
kami adek-bradek akn pulun kemas umah hbis-hbisan..
tp bila mekjue xde,aku y kn penat lebih kemas umah..
slalu nye bg mekjue wat semua,sbb bab mngemas ni die mmg suka..hehe

bila raya jga..
aku,peja,jue n suhana akn berebut moto sbb nk pegi beraya umah mmber2..
(al-maklumlah,moto ade sbijik jea,keta xde sape y pndai drive)
tp kali nie aku xde mo0d sgt nk pegi mane2 sbb biasa nye die y temankan..
jd moto dpt lh kt peja n suhana jea..aku xkesah pon..
balik kg kt kuala krai pon dh xbest..
sbb tok ayah dh xde,,syahdu lh raya taun nie..biasa nye dpt beraya dh tok ayah,,
tp bulan 5 lps,die dh pergi mninggalkan kami semua buat slama-lamanye..
betapa dull,boring n xbest raya aku taun nie..

tanpa mereka................

nie antara kebaikan mekjue y aku rsa die sndri xsdar..
-die xkdekut bju..tu y aku slalu pow bju die tu..hehe
-die xprnh pertikaikan tntang pkwe aku,smua die akn sokong..
*tp aku terbalik..pd aku,mst ade jea y kurang kt pkwe die..haha
-die jnis y utamakan kluarga,xmcm aku..kdang2 mlbih kan kwn dr family..
-die jnis y xkdekut ilmu & pnyabar..especially bila tgh ajr aku grammar..
-die jnis xberkira klau bab blnja adek-bradek..klau aku,mmg jauh skali..
*nk aku blnja buleh..tp kn byr blik..haha
-mdah terpengaruh dgn propaganda y dibuat o aku..
*bg aku y ni brita baik..haha,especially bila tgh shopping
-n byk lgi lh..cm lain idea tu xdtg,so xleh nk taip lh..

nie pesanan aku pd mu,mekjue..!!
*memndangkan ini antara aku dgn die,so aku nk tulis dlm loghat klate

- bilo dok kt tepat ore tu jnge lupo tuhan,asal usul kito..jgo diri n jgo adat molek..
- jnge lupo mok,ayoh kt kg nie..igt tepon ko mok ngan ayoh sokmo..
- jnge lupo ko adek-bradek n anok-branok hok lain..
- jgo make,nati buleh nyakit kalu dok make bndo kotse..
- jnge wat bndo karut n kotse sbb mu tu hrpan kluarga,smo ore ngarap ko mu..
- jnge psl mu baloh dgn apih pon,sapa effect study..ni aku xleh trimo sgt3..
- finally,jgo diri molek lh bilo dk sano,,kalu dok dkt xpo,bleh nk g jnguk2..tp mu tu dok jauh..xleh nk g tgk kalu jd gno..pehe..!!..with


ini lah kami 2 beradek..
gmbr mse raya taun lps..

ni jue dgn pkwe die,apih.
xhensem kan..tp y tu lh y die syg..


p/s=pkwe aku plak mne..??
xsoh dok wat pelik eh,(stendek org xayu n xlawa xde pkwe2 nie)
bila nk ade pon mne lh aku nk tiaauuuuuww...
!!!

i always thought that it is good to be alone, but then you'll be lonely..it is good to be with somebody, but then two will be too many..so, it's best to with family and friends!
-MekJue,2010..

*sorry jue aku pow ayt mu..hehe =)

6 comments:

juju ayin said...

ok! i was impressed n touched..

but....
towards the end cam ad yg mangang je!
ape ni kutuk2 baby ak..sepak ke..
dia hensem ok..n manis..i love him!

huhu..pape pom terima kaseh la wpon bnyak lg kebaikan ak yg mu x sebut especially the fact that ak adalah anok ayoh n mok yg paling cun dan cerdik!

hahahha..

*Kak La* said...

arr,,mu bru thu ko aku nie sorang adek y baekk punyer..haha

apih mu tu,,mybe hensem xdop..
tp mnis tu ado lh..
huhu~~

z.e.t.t.y said...

haha ju! ok la.. bleyh la diiktiraf sorang kwn yg best walaupun kna tadah tlinga dgr dy puji diri bertong2 satu hari~

juju ayin said...

duo2 bengon!

doh meme betol pom.. huhu.. ginila naseb ore baek, comel, n cerdik.. sokmo kena plekeh nga insan2 pedengki.. dunia oh dunia..

:P

*Kak La* said...

zetty-xyah heran lh dgn sikap die y xsenonoh tuu...
dh xbleh nk d slamatkan dh..huhu

jue-bak kato mok..ore kn timpo ko balok bleh lg nk d tolong..tp ore y di timpo ko perase ni,xleh nk wat gno dh...
hahaha

juju ayin said...

hahaha..

mok meme pehe jiwo ak..
hola2.. ak sedar ak jenis prase..its in my blood, xleh nk bue..

:P